zaterdag 7 maart 2015

Lente in aantocht...

De temperaturen gaan om hoog en dat betekend dat ik met de tuin aan de gang moet.
Van de week al druk bezig geweest voor en achter huis.

Vorige week zondag begonnen met de volkstuin. Hier zat nogal wat onkruid in en aangezien we niet gaan spitten (beter voor de tuin en onze rug) is het best veel werk de tuin onkruid vrij te krijgen.

In huis allemaal al wat groente gezaaid, oa. pepers, paprika, tuinkruiden, verschillende tomaten en natuurlijk sla.

Als de tuin klaar is kan de eerste groente ook daar gezaaid worden. Voor ons is het tuinieren toch wel weer een uitdaging. De bedoeling is zo economisch mogelijk te zaaien en zoveel mogelijk aankomende zomer uit de tuin te eten. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Hopelijk scheelt ons dat weer in de uitgaven van de boodschappen en kunnen we iets meer geld overhouden.

Naast alle tuinperikelen deze week ook nog gewerkt en ook in huis nog bezig geweest met opruimen. Toch een aantal dingen verkocht en weggegeven. Er zijn al best veel spullen de deur uitgegaan de afgelopen weken, toch merk ik daar nog niet zo veel van. Waarschijnlijk komt dit omdat ik toch nog spullen genoeg heb. En ik moet misschien nog maar meer opruimen. Alles schoonmaken en onderhouden kost veel tijd, die tijd kan ik beter besteden. Dus wanneer ik de puf weer heb ga ik verder daar waar ik gebleven was. En dan wordt het tijd dat we naar de rommelmarkt gaan om al die verzamelde spullen te gaan verkopen zodat  Lisa dan eindelijk een orthopedisch schoentje krijgt aangemeten.

Vanmiddag nog even samen met Lisa naar Schoenmaker Feenstra in Heerenveen geweest. Het schoentje van Lisa wat hij had aangepast is bijna versleten. Dus de nieuwe schoentjes bij hem afgeleverd en deze zouden dinsdag klaar zijn. Fijn dat deze man deze uitdaging aangaat en op deze manier een bijdrage levert aan het herstel van Lisa.

Dus mocht je nu je schoenen of o.i.d willen laten repareren dan kan ik Feenstra van harte aanbevelen

http://www.schoenmakerijfeenstra.frl/


Dracht 130
8442 BX Heerenveen
t (0513) 62 88 09


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten